Kanser tedavilerinde, özellikle sitostatiklerle ilgili kemoterapi denilen tedavilerde bazı ilaçlar kabızlığa, bazı ilaçlarsa ishale neden olur. Hekim, kullandığı ilaca göre hangisinin neye yol açacağını bilir. 

Kullanılan serumlu ilaçların büyük çoğunluğu, yani yüzde 70-80’i tuzlu serumlardır. Bunlar, ilaçların yanında yüksek miktarda kullanıldığı için kabızlığa neden olabilir. Eğer hastanın şeker sorunu yoksa normal ilaç uygulamalarından sonra farklı serumlarla ya da sindirimi daha kolay ve posalı gıdalar tercih edilerek kabızlık önlenebilir. 

Radyoterapide ise etki tam tersidir. Özellikle batın denilen karın ışınlamalarında veya pelvis ışınlamalarında belli bir dozdan sonra bu hastalarda ishal meydana gelir. Ama bu ishalin hangi tedaviden itibaren oluşacağını doktor bilir ve tedbirini ona göre alır. 

O zaman bol sıvılı, sindirimi kolay gıdalar tercih edilir.

Op. Dr. Gökçer UZER

Radioulnar synostosis hastası oglum var Prof dr ali birol gülman Hoca size yönlendirdi size nasıl ulaşabiliriz... devamı